Home Wie zijn we Kennismaken

Kennismaken

Als u een keuze wilt maken voor een fijne school voor uw kind, is het belangrijk dat u een goed beeld krijgt van het onderwijs dat aangeboden wordt. Het echte beeld van de school ontstaat als u een bezoek brengt en de sfeer kunt proeven tijdens een gewone dag. Op de Bernardusschool houden we geen open dagen, maar besteden we persoonlijke aandacht aan alle ouders met interesse in onze school.

Wij vinden dit persoonlijk contact belangrijk en laten u graag de school zien tijdens een rondleiding. Deze vindt plaats op afspraak met de directeur. Wanneer u ruim voor de derde verjaardag van uw kind contact met ons opneemt voor een rondleiding, heeft u voldoende tijd om een goede schoolkeuze te maken. Als u na de rondleiding interesse heeft in onze school, kunt u ons interesse formulier invullen. Dit interesse formulier is nog geen officiële aanmelding.
In de wet staat beschreven dat inschrijving op een basisschool pas plaats mag vinden als het kind 3 jaar oud is. U kunt uw kind aanmelden met behulp van ons aanmeldformulier.
Zodra wij het volledig ingevulde formulier hebben ontvangen, krijgt u binnen 6 weken via de mail bericht of wij uw kind kunnen inschrijven.

Ongeveer 6-8 weken voordat uw zoon/dochter vier jaar wordt, wordt u uitgenodigd voor een intakegesprek met de intern begeleider. Wij stellen het op prijs wanneer uw zoon/dochter hierbij aanwezig is. Voorafgaand aan het intakegesprek vult u de voorschoolse lijst in, waarin gevraagd wordt naar de ontwikkeling van uw kind gedurende de eerste vier levensjaren. Deze voorschoolse lijst is het uitgangspunt voor het intakegesprek. U ontvangt deze voorschoolse lijst voorafgaand aan het gesprek. Er is uiteraard ook gelegenheid om vragen te stellen over de school.

Na het intakegesprek neemt de leerkracht, bij wie uw zoon/dochter in de groep komt, contact met u op om een aantal dagdelen af te spreken waarop uw kind alvast kan wennen aan de toekomstige groep.

U kunt voor een rondleiding contact opnemen met Corine Lourier-van Wieringen (directeur) 071- 54 21 600.

Is uw kind jonger dan 3 jaar en bent u van plan om uw kind bij ons aan te melden, dan kunt u dit aangeven door middel van het interesse formulier in te vullen en naar ons op te sturen.
Is uw kind 3 jaar en heeft u al besloten om uw kind bij ons op te geven, dan kunt u het aanmeldformulier hier downloaden.

Dit aanmeldformulier is niet geschikt voor tussentijdse inschrijving in hogere leerjaren. U kunt in dat geval een afspraak maken voor een gesprek met Corine Lourier en Marja Oudshoorn (intern begeleider).